Podyplomowe Studia Negocjacje i Mediacje w Biznesie i Stosunkach Pracy

Celem Podyplomowych Studiów Negocjacje i Mediacje w Biznesie i Stosunkach Pracy jest rozwinięcie umiejętności rozwiązywania konfliktów na drodze negocjacji i mediacji w przedsiębiorstwach i innych organizacjach.

Atuty kierunku
Okładka książki ikona

KOMPLEKSOWA WIEDZA – teoretyczny i praktyczny obszar negocjacji i mediacji

Teczka z tarczą i strzałą ikona

UNIWERSALNE KWALIFIKACJE – do wykorzystania w różnych branżach i typach organizacji

Żarówka z trybem ikona

ZAJĘCIA Z PRAKTYKAMI – współpraca z Sądem Arbitrażowym Krajowej Izby Gospodarczej

Dlaczego warto?

Warto wybrać te studia, gdyż: 

  • skupiają się konkretnie na obszarze negocjacji i mediacji w biznesie i stosunkach pracy
  • dają wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną w obszarze negocjacji i mediacji
  • zajęcia prowadzone są przy udziale praktyków – mediatorów
  • umożliwiają porównanie i stosowanie różnorodnych form alternatywnych metod rozwiazywania sporów (ADR)

Dodatkowo słuchacze pracują zespołowo oraz wymieniają doświadczenia w kontekście uwarunkowań danej organizacji.

Czy dla mnie?

Podyplomowe Studia Negocjacje i Mediacje w Biznesie i Stosunkach Pracy polecane są szczególnie dla osób chcących:

  • skutecznie prowadzić negocjacje
  • dobierać strategię prowadzenia rozmów w zależności od pozycji negocjacyjnej
  • prezentować swoje poglądy w różnych kulturach organizacyjnych
  • komunikować się efektywnie w sytuacjach konfliktowych z różnymi typami osobowościowymi współpracowników
  • stosować odpowiednie do sytuacji metody rozwiazywania konfliktów
  • sprawnie dokonywać diagnozy pozycji finansowej i strategicznej firmy
  • uczestniczyć aktywnie w różnych procesach mediacji
  • prowadzić postępowania mediacyjne w biznesie i stosunkach pracy
  • uczestniczyć w postępowaniach arbitrażowych w biznesie i stosunkach pracy
  • porównywać przydatności różnych form ADR rozwijanych w Polsce i innych krajach

Program

  • Zachowania organizacyjne i negocjacje w zarządzaniu zasobami ludzkimi
  • Strategie i techniki negocjacyjne
  • Przygotowania do negocjacji – finansowo rynkowa konstrukcja  BATN-y
  • Negocjacje międzynarodowe
  • Psychologia negocjacji
  • Prawo pracy
  • Autoprezentacje
  • Fundamenty rozwoju negocjatora i mediatora
  • Alternatywne metody rozwiązywania sporów. Historia i obszary zastosowań
  • Mediacje – uwarunkowania – procedury i proces prowadzenia mediacji
  • Mediacje w sporach gospodarczych i sporach pracy
  • Arbitraż – uwarunkowania, procedury i zastosowania
  • ADR – analiza porównawcza wybranych metod w różnych krajach UE, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii

SEMINARIUM DYPLOMOWE (4 godz.)

Kierownik studiów

dr Joanna Tabor–Błażewicz
Instytut Zarządzania

Adiunkt w Zakładzie Strategii Personalnych w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Pełniła funkcję dyrektora Centrum Otwartej Edukacji SGH, dyrektora w Platformie Mediowej Point Group, dyrektora akademickiego Szkoły Letniej – Summer University Warsaw, kierownika i asystenta wielu projektów z obszaru edukacji, szkoleń i zarządzania talentami, w tym również projektów e–learningowych oraz dofinansowanych z funduszy unijnych.

Projekty organizowane były dla przedsiębiorstw, instytucji publicznych, szkolnictwa. Zainteresowania naukowe obejmują: zarządzanie kapitałem ludzkim, zarządzanie talentami, zarządzanie czasem, komunikowanie i negocjowanie, doskonalenie zawodowe, dobrostan pracowników. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach magisterskich i podyplomowych oraz zajęcia dodatkowe dla różnych grup wiekowych.

Wykładowcy

dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH

Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Dyrektor Instytutu Zarządzania SGH. Profesor nadzwyczajny w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Wykładowca na studiach podyplomowych oraz studiach MBA-SGH (w 2015 r. otrzymał nagrodę dla jednego z najlepszych wykładowców). Zajmował stanowiska kierownicze w organizacjach samorządu terytorialnego. Najważniejszym z nich było stanowisko zastępcy dyrektora Zarządu Dzielnicy Żoliborz- członka Zarządu.

Był również Kanclerzem SGH oraz prodziekanem Kolegium Zarządzania i Finansów SGH i Prorektorem SGH ds. Nauki i Zarządzania.
dr hab. Kazimierz Kloc, prof. SGH

Od 1992 roku do chwili obecnej mediator z listy MPiPS. Przeprowadził ponad 100 mediacji w sporach zbiorowych pracy w kluczowych polskich zakładach i przedsiębiorstwach Skarbu Państwa i sektora prywatnego.  Doradca Zarządów dużych firm do spraw relacji pracowniczych i kontaktu z związkami zawodowymi.

Organizował i uczestniczył w negocjacjach dotyczących procesów restrukturyzacji, prywatyzacji, redukcji zatrudnienia, zmiany układów zbiorowych pracy w wielu firmach. Prowadził badania na temat strajków i konfliktów w zakładach przemysłowych oraz w sektorze publicznym (np. reformy szkolnictwa).
dr hab. Sławomir Winch, prof. SGH

Absolwent socjologii UW, pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autor kilkunastu publikacji z zakresu sprzedaży i negocjacji. Praktyk, współwłaściciel firmy szkoleniowej, trener zespołów w firmach produkcyjno–handlowo–usługowych. Specjalizacja: sprzedaż, negocjacje.

dr Joanna Tabor-Błażewicz

Adiunkt w Zakładzie Strategii Personalnych w Instytucie Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Pełniła funkcję dyrektora Centrum Otwartej Edukacji SGH, dyrektora w Platformie Mediowej Point Group, dyrektora akademickiego Szkoły Letniej – Summer University Warsaw, kierownika i asystenta wielu projektów z obszaru edukacji, szkoleń i zarządzania talentami, w tym również projektów e–learningowych oraz dofinansowanych z funduszy unijnych.

Projekty organizowane były dla przedsiębiorstw, instytucji publicznych, szkolnictwa. Zainteresowania naukowe obejmują: zarządzanie kapitałem ludzkim, zarządzanie talentami, zarządzanie czasem, komunikowanie i negocjowanie, doskonalenie zawodowe, dobrostan pracowników. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na studiach magisterskich i podyplomowych oraz zajęcia dodatkowe dla różnych grup wiekowych.
dr Anna Masłoń–Oracz

Doradczyni ds. zarządzania strategicznego i międzynarodowej ekspansji firm. Adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka wykładów i szkoleń z zarządzania strategicznego oraz zarządzania zasobami ludzkimi, które prowadzi na 3. kontynentach (Europa, Afryka, Azja).

Kierownik międzynarodowego projektu AFROEU. Członek Rady ekspertów Wintrade London. Od wielu lat związana z rynkiem funduszy pomocowych UE oraz inwestycyjnym, realizowała projekty m.in. dla takich podmiotów jak: Heinz, Danone, Raben, Torfarm, OBR PR, Statoil, Johnson& Johnson, Royal Unibrew, Ciech, Lotos, Grupa Żywiec, Nurticia, Agora S.A, Prima, Luxmed. Pełniła również funkcję Wiceprezes Zarządu spółki grupy PKN ORLEN – Płocki Park Przemysłowo–Technologiczny oraz Członka Rady Nadzorczej Centrum Edukacji Grupy PKN Orlen. Wiceprzewodnicząca Zarządu Polish European Community Studies Associaton. Indeksowana w ogólnopolskiej bazie ZnaneEkspertki.pl. Ma za sobą 10 lat studiów oraz 17 lat doświadczenia zawodowego, w tym w środowiskach pozaeuropejskich, m.in. Rwanda, Kenia, Chiny. Ponad 100 wystąpień i prelekcji na konferencjach zarówno polskich, jak i międzynarodowych, oraz publikacje w uznanych czasopismach i rozdziały w książkach.
mgr Agnieszka Durlik

Dyrektor Generalny Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej, od wielu lat reprezentuje samorząd przedsiębiorców w roli eksperta w tematyce gospodarczej i prawnej dotyczącej zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, od 4 lat kieruje największym sądem polubownym dla przedsiębiorców w Polsce. Na co dzień obcuje z wyzwaniami, z którymi mierzą się mikro, mali, średni i duży przedsiębiorcy w ramach prowadzenia biznesu.

Aktywnie uczestniczy w procesach stanowienia prawa w Polsce – w parlamencie, ministerstwach, organach administracji publicznej.
mgr Agnieszka Grabowska-Łysyszyn 

Adwokat, zastępca Dyrektora Generalnego SA KIG, Co-chair Arbitrażowego Forum Młodych, ekspert z zakresu z sądownictwa polubownego. Zajmuje się skomplikowanymi postępowaniami spornymi, także transgranicznymi, w różnych sektorach. Wielokrotnie występowała w sporach jako sekretarz trybunału. Autorka opracowań i wystąpień z zakresu arbitrażu i mediacji, w tym m.in. dla słuchaczy Podyplomowego Studium Prawa Spółek na WPiA UW.

Ukończyła kurs i uzyskała certyfikat mediatora Międzynarodowego Szkolenia Mediacyjnego dla Adwokatów.
mgr Monika Klonowska

Psycholog, trener, doradca. Doświadczenie zawodowe zdobyła w Process Oriented Psychology w Szwajcarii, w szkole Arnolda Mindella. Ukończyła Studium Terapii indywidualnej i grupowej Laboratorium Psychoedukacji, Szkołę Trenerów i Szkołę Mediacji Trop.

Od 1992 prowadzi szkolenia, realizuje autorskie programy szkoleniowe z zakresu kierowania zespołem, rozwiązywania konfliktów, wystąpień publicznych. Współpracuje jako doradca i szkoleniowiec z instytucjami administracji publicznej, instytucjami kultury i korporacjami. Doradca CSR (Corporate Social Responsibility), współautorka projektu poświęconego wdrażaniu etyki w biznesie i dobrych praktyk w zarządzaniu: pisze artykuły na temat przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji na poświęconym temu blogu.
mgr Małgorzata Kuczewska-Łaska

Mediator biznesowy stały mediator na listach prowadzonych przez: Sąd Polubowny przy Prokuratorii Generalnej RP, Sąd Polubowny Komisji Nadzoru Finansowego, Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego, Arbitrażowy Sąd Budowlany przy Stowarzyszeniu Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców, Sądy Okręgowe w Warszawie, Łodzi i Siedlcach, Polskie Centrum Mediacji. Karierę zawodową rozpoczęła w międzynarodowej firmie doradczej KPMG. Następnie pracowała dla firm zarządzających funduszami inwestycyjnymi. 

Spoiler title
 

Przez wiele lat pełniła funkcję prezesa, członka zarządu i dyrektora finansowego w spółkach kolejowych, produkcyjnych i budowlanych.

mgr Bartosz Majewski

Dyrektor Centrum Przedsiębiorczości i Transferu Technologii SGH. Jest autorem i współautorem wielu publikacji z zakresu zarządzania, prowadzi działalność dydaktyczną w SGH na studiach podyplomowych. Zajmuje się strategiami przedsiębiorstw, kulturą organizacyjną, sytuacjami kryzysowymi przedsiębiorstw, technikami menedżerskimi, kierowaniem zasobami ludzkimi.

mgr Katarzyna Przyluska-Ciszewska

Adwokat, fundator i prezes fundacji ProMediation&ProWellness Foundation, założycielka i wieloletni prezes Centrum Mediacyjnego przy Naczelnej Radzie Adwokackiej, prowadzi także indywidualną praktyke adwokacką. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Faculte International pour l’Enseignement du Droit Compare w Strasburgu, stypendystka Fundacji im. Stefana Batorego oraz Weinstein JAMS Foundation, ukończyła aplikację adwokacka i sądową przy Sądzie Okręgowym w Warszawie. Pomaga przedsiębiorcom zarządzać sporami (dispute manager) i przeciwdziałać powstawaniu konfliktów (preventing conflict). 

Spoiler title
 

Certyfikowany mediator ADR Group oraz RICS (Royal Institution of Chartered Surveyors), London, Wielka Brytania. Regionalny mediator Compliance Advisor Ombudsman, World Bank Group (community mediation).

mgr Magdalena Robak

Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja: Psychologia Organizacji i Pracy). Facylitator procesów rozwojowych: trener, doradca, coach, mentor. Specjalista w zakresie projektowania i realizacji sesji assessment / development center (szczególnie w zakresie kompetencji menedżerskich). Asesor doskonałości zarządzania projektami wg IPMA Project Excellence Model. Specjalizacja: wzmacnianie kompetencji menedżerskich i budowanie efektywności (współ)pracy w firmach, zespołach i projektach.

mgr Agnieszka Siedlecka-Andrychowicz

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (WPiA UW), Aplikacji Prokuratorskiej oraz Summer School of Restorative Justice organizowanej przez European Forum for Restorative Justice.

Dyrektorka Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji Lewiatan, trenerka mediacji, wykładowczyni Podyplomowych Studiów Negocjacji, Mediacji i innych Alternatywnych Metod Rozwiązywania Sporów na WPiA UW, mediatorka Fundacji Centrum Rozwiązywania Sporów i Konfliktów przy WPiA UW, członkini komisji weryfikacyjnej dla kwalifikacji wolnorynkowej „Prowadzenie mediacji sądowych i pozasądowych w sprawach cywilnych” w Instytucji Certyfikującej Konfederacja Lewiatan. Współautorka wybranych publikacji: Gmurzyńska E., Morek R. (red.) Mediacja. Teoria i praktyka, Warszawa 2018; Red. dr Paweł Drembkowski, dr Grzegorz Kowalski, Ustawa o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Komentarz, Warszawa 2023; Cybulko A. Siedlecka-Andrychowicz A., Porównanie statusu mediatora w Polsce i wybranych krajach europejskich, Warszawa 2024.
dr hab. Krzysztof Walczak, prof. UW

Profesor na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i partner w kancelarii C&C Chakowski & Ciszek.  Specjalizuje się w tematyce współpracy pracodawców ze związkami zawodowymi, wynagradzania i motywowania pracowników, a także. fuzji, przejęć i restrukturyzacji zatrudnienia. Poza SGH prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych i MBA m.in. na Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Łódzkim, Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu, Akademii L. Koźmińskiego oraz Uniwersytecie SWPS.

„ ”

Rekrutacja

Rekrutacja zakończona. Szczegóły o następnej edycji wkrótce.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia, 

  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunkiem ukończenia studiów jest uczestnictwo w zajęciach i przygotowanie pod opieką promotora, wybranego z grona wykładowców SGH, pracy końcowej związanej merytorycznie z profilem studiów.

Harmonogram

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele 8:00–15:00, raz lub dwa razy w miesiącu.

Harmonogram dla 2. edycji studiów:

I semestr:

  • 26.10. – 27.10.2024 r.
  • 23.11. – 24.11.2024 r.
  • 07.12. – 08.12.2024 r.
  • 18.01. – 19.01.2025 r.
  • 22.02. – 23.02.2025 r.

II semestr:

  • 22.03. – 23.03.2025 r.
  • 05.04. – 06.04.2025 r.
  • 26.04. – 27.04.2025 r.
  • 17.05 – 18.05.2025 r.
  • 14.06. – 15.06.2025 r.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 7500 zł (możliwość wpłaty w dwóch ratach: 5000 zł. przy zapisie oraz 2500 zł. przy rozpoczęciu drugiego semestru).

Czesne obejmuje koszt materiałów dydaktycznych i książek, a także koszt wydania świadectwa ukończenia studiów. 

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

kierownik studiów
dr Joanna Tabor-Błażewicz
tel.: +48 608 534 506
telefaks: 22 564 86 10
e-mail: jtabor@sgh.waw.pl

Sekretarz studiów
Adam Jaszczuk
tel.: +48 601 740 123
telefaks: 22 564 86 10
e-mail: ajaszcz@sgh.waw.pl
 

ADRES DO KORESPONDENCJI
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Zakład Strategii Personalnych
ul. Madalińskiego 31/33
Dom Studenta „Grosik”, p. 14 (na parterze)

Organizator studiów
Kolegium Zarządzania i Finansów
Instytut Zarządzania, Zakład Strategii Personalnych

Pliki do pobrania:
  • Zajęcia w uczelni
  • Spotkania odbywają się w soboty i niedziele 8:00–15:00, raz lub dwa razy w miesiącu.
  • Opłata za całość studiów: 7500 zł (możliwe raty).
     
Studia realizowane we współpracy z:
Joanna Tabor-Błażewicz zdjęcie
Kierownik Studiów

dr Joanna Tabor-Błażewicz
tel.: +48 608 534 506
telefaks: 22 564 86 10
e-mail: jtabor@sgh.waw.pl

Sekretarz studiów

Adam Jaszczuk
tel.: +48 601 740 123
telefaks: 22 564 86 10
e-mail: ajaszcz@sgh.waw.pl
 

Programy MBA i studia podyplomowe